Dlaczego warto zainwestować w wedding plannera? - Smart Bride

17 Sie

Dlaczego warto zainwestować w wedding plannera?

Chociaż wiadomo, że dla wielu z nas kwestia wydatków podczas planowania ślubu i wesela to kluczowy temat, są jednak kwestie w których naprawdę nie warto oszczędzać. Wiadomo, łatwo się mówi, ale ciężej z wykonaniem. Dlatego też zdecydowałyśmy się poruszyć temat wedding plannerów i udowodnić Wam, że czasem dodatkowy wydatek w ostatecznym rozrachunku może okazać się oszczędnością.

 

Jak wygląda współpraca z wedding plannerami, na co zwracać uwagę, kogo się wystrzegać i czego oczekiwać od takiej kooperacji? W krzyżowy ogień pytań wzięłyśmy dziewczyny z Wedding Angeles, które swoim doświadczeniem wspierają zakochanych w organizacji tego wyjątkowego dnia. Dlaczego akurat one? Ponieważ w SmartBride wysoko cenimy ludzi z pasją i pomysłami, a tego dziewczynom zdecydowanie nie można odmówić! 😉

 

Przed Wami przewodnik po świecie profesjonalnego planowania ślubu i wesela!

Halo! Dzień dobry, tu Młoda Para!

 

To właśnie najprostszy sposób na rozpoczęcie współpracy! Wybierzcie najciekawsze dla Was oferty i po prostu chwyćcie za telefon. Planowanie wesela należy rozpocząć od spotkania, podczas którego poznacie wedding plannerów. Jeśli czujecie taką potrzebę, śmiało zabierzcie na nie swoich rodziców lub inne osoby zaangażowane w tworzenie tego niezwykłego wydarzenia.

Na spotkaniu wedding planner będzie starał się poznać swoich klientów – ich wymagania i budżet przeznaczony na imprezę.

Chcemy dowiedzieć się nieco o ich relacji – o tym jak się poznali, jakie mają zainteresowania… To wszystko może okazać się przydatne podczas wyboru motywu przewodniego wesela, ale przede wszystkim chcemy wiedzieć jak sobie wyobrażają ślub i wesele – mówią dziewczyny z Wedding Angels.

 

Kluczową informacją jest oczywiście budżet jakim dysponuje Para Młoda oraz termin i miejsce uroczystości. W poznaniu oczekiwań nowożeńców często pomaga ankieta, która zawiera pytania dotyczące organizacji ślubu i wesela. Znając Wasz zakres oczekiwań wedding planner może przedstawić ofertę tj. koszty wynagrodzenia za dany pakiet usług oraz orientacyjny budżet, jaki potrzebny będzie na organizację imprezy. Po podpisaniu umowy wedding planner przedstawi harmonogram działania i bierze się do pracy.

Fot.-Artur-Pławski

Wydatek na każdą kieszeń

 

Koszt pomocy wedding plannera zależy od zakresu wybranych usług. Ceny wahają się w granicach kilku tysięcy złotych. Najtańszy pakiet to usługa koordynacji, kolejny to pakiet częściowej organizacji ślubu i wesela, następny to pakiet kompleksowej organizacji, aż po ofertę luksusową, skierowaną do najbardziej wymagających klientów.
Warto pomyśleć nad tym, że zatrudniając wedding plannera oszczędzamy czas, pieniądze i zyskujemy spokój ducha. Profesjonalista posiada doświadczenie i znajomość branży. Dzięki wypracowanym metodom działania zawodowym organizatorom łatwiej i szybciej przychodzi załatwienie spraw, które dla nas wydawałyby się nieosiągalne. Realizując więcej zleceń u podwykonawców wedding planner może liczyć na atrakcyjniejsze stawki niż klient, który zamawia wszystkie usługi jednorazowo. Pamiętajmy, że organizacja naszego wesela, to dla takiej osoby praca, więc przeznacza na nią cały swój czas, a nie tylko wolną chwilę wieczorem. Poza tym często podchodzimy do tematu bardzo emocjonalnie (co oczywiście jest zrozumiałe!), więc chłodny osąd człowieka patrzącego na sprawę z boku może rozwiązać niejeden problem. Wedding planner czasem działa wręcz jak katalizator – wprowadza ład i porządek w organizację, wskazuje właściwą ścieżkę, podpowiada najlepsze rozwiązania, doprowadza do porozumienia stron.

Każdy moment jest dobry!

 

Z usług wedding plannerów możemy skorzystać na każdym etapie przygotowywania ślubu i wesela. Oczywiście, najlepiej zdecydować się na pomoc fachowców na około rok przed uroczystością, kiedy to wachlarz dostępności podwykonawców z poszczególnych branż jest większy. Jednak dobry wedding planner, dysponujący bogatą bazą danych jest w stanie zorganizować wesele również w dużo krótszym czasie.

Zdarzyło nam się już, że jedna z par skorzystała z naszych usług zaledwie na… miesiąc przed ślubem. Wszystko zależy od tego, jak szeroki jest zakres usług na jakie decyduje się para. – podsumowują dziewczyny.

Fot. Ewa i Michał Wyderka

Dla każdego coś innego

 

Zakres usług wedding plannera zależny jest od potrzeb klienta i etapu jego przygotowań ślubnych. Ogólnie można wyróżnić dwa typy współpracy – kompleksowe planowanie uroczystości od początku do końca oraz pomoc specjalistów w poszczególnych kwestiach. Bardzo często zdarza się też, że wedding plannerzy wkraczają dopiero wtedy, gdy para stwierdza, że nie wystarczy im czasu i siły na domknięcie wszystkich projektów.

 

Decydując się na kompleksową organizację wesela możemy liczyć na pomoc w dosłownie każdej kwestii. Począwszy od znalezienia sali lub pleneru, poprzez znalezienie wyjątkowych fotografów czy utalentowanych zespołów, opracowanie stylizacji Pary Młodej, dekoracji ślubnych, pomoc w wyborze papeterii, umawianie degustacji u najlepszych cukierników, stworzenie scenariusza dnia ślubu i wesela, towarzyszenie Młodej Parze przez cały okres przygotowań oraz w dniu uroczystości… Brzmi imponująco? A to nie wszystko! Wedding planner pomoże nam w tworzeniu i przestrzeganiu budżetu, nadzorowaniu płatności i rozliczeń, przygotowaniu ślubnych atrakcji, organizacji transportu i noclegów, a nawet tworzeniu podziękowań dla rodziców.

Zdarzają się również pary, które swój ślub organizują samodzielnie, jednak potrzebują wsparcia właśnie w dniu wielkiego finału, kiedy to chcą być już gośćmi na własnej uroczystości. Wtedy do akcji wkracza właśnie wedding planner, który koordynuje przebiegiem uroczystości według ustalonego wcześniej planu.

Mieszkasz za granicą, ale planujesz ślub w Polsce? Oto rozwiązanie dla Ciebie!

 

Wedding planner to doskonałe wyjście dla osób, które nie mogą osobiście koordynować organizacji wesela. Wszystkie kwestie można przeprowadzić zdalnie: mailowo lub telefonicznie. Obecność Młodej Pary wymagana jest jedynie przy załatwianiu formalności w urzędzie bądź w kościele.

Dla takich par mamy przygotowaną specjalną ofertę, w którą wkalkulowana jest pełna dyspozycyjność wedding plannera, w tym komunikowanie się w niestandardowych godzinach pracy – mówią wedding planerki.

Jak odróżnić fachowca od zwykłego naciągacza?

 

Fachowiec nigdy nie narazi pary na nieprzewidziane koszty, nigdy nie zrobi nic bez uzgodnienia z klientami. Profesjonalny wedding planner zawsze będzie starał się znaleźć najkorzystniejsze rozwiązanie dla klienta, tak żeby ten odniósł ze współpracy dodatkowe korzyści. Fachowcom zależy na jak największym zadowoleniu klienta, naciągaczom tylko na zarabianiu pieniędzy.

Fot.-Jagoda-Owczarek

Złote rady od aniołów stróżów

 

Mówią, że pośpiech jest złym doradcą i dużo jest mądrości w tym powiedzeniu, bowiem najczęściej popełnianym przez pary błędem jest podpisywanie niekorzystnych dla nich umów z podwykonawcami pod presją czasu bądź… nacisków rodziny. Drugi najczęściej powtarzający się błąd, to planowanie wesela bez uprzedniego ustalenia szacunkowego budżetu.

Złota rada, to oczywiście udanie się do wedding plannera 😉 Jednak dla tych, którzy podejmują wyzwanie zorganizowania wesela na własną rękę Wedding Angels radzą, aby na samym początku organizacji usiąść z kartką i ołówkiem czy arkuszem excell w komputerze 😉  Należy ustalić liczbę gości, wypisać wszystkie elementy potrzebne do zorganizowania wesela, postarać się je oszacować dokonując uprzednio konsultacji u co najmniej trzech wykonawców z każdej branży. Dopiero biorąc pod uwagę możliwości finansowe można zacząć finalizować jakiekolwiek umowy, rozpoczynając rzecz jasna od tej najważniejszej czyli rezerwacji lokalu.

Chcesz być na bieżąco ze SmartBride.pl? Śledź nas na Facebooku lub Instagramie.

Wczytaj więcej